Namaz ile ilgili hadisler

featured

Selam dostlar, Konumuzda; Namaz ile ilgili hadisler, Namazın önemi ile ilgili hadisler, Namaz kılmamak ile ilgili hadisler, Namaz ile ilgili Hadisler diyanet, Buhârî namaz Hadisleri, Namaz ile ilgili hadisler Arapça olarak hazırlayıp paylaşmaya çalıştık. Peygamber Efendimizin (sav.) Namaz konusunda hadislerini bir araya getirerek oluşturduğumuz konumuzu beğeneceğinizi umuyor ve faydalı olması için dua ediyoruz.

Sitemizde ayrıca Cuma Namazı ile ilgili Sahih Hadisler, Sabah Namazı ile ilgili HadislerCemaatle namaz ile ilgili hadisler ve Namaz ile ilgili tüm konularımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Notlar:

1 – Namaz ile ilgili hadisleri aşağıya yazmaya çalıştık fakat bu konuda bazen yanılmalar olabiliyor.

2 – Hadislerin kaynaklarını yazdığımızdan hadisin sonunda yer alan kalın yazılar raviler ve hangi kaynaktan alındığını bildirir.

3 – Bazı hadisler çok uzun olabilir, bu konuya dikkat edelim. Hadislerin sonunda mutlaka kalın yazılarla ravi bilgileri ve kaynakları mevcuttur. Sitemizde kaynaksız hadis yayınlamamaya özen gösteriyoruz.

Dostkelimeler.com Türkiye’nin en geniş Güzel sözler, ayetler, hadisler ve atasözleri ve deyimler platformu // Bizleri her türlü sosyal medyadan takip edebilirsiniz. Konumuzun altında linkler mevcuttur.


Namaz ile ilgili hadisler – Arapça


Namaz hususunda Peygamber sav. Efendimizin en bilinen hadis ile başlayalım;

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّهُ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏”‏ أَرَأَيْتُمْ لَوْ أَنَّ نَهَرًا بِبَابِ أَحَدِكُمْ، يَغْتَسِلُ فِيهِ كُلَّ يَوْمٍ خَمْسًا، مَا تَقُولُ ذَلِكَ يُبْقِي مِنْ دَرَنِهِ ‏”‏‏.‏ قَالُوا لاَ يُبْقِي مِنْ دَرَنِهِ شَيْئًا‏.‏ قَالَ ‏”‏ فَذَلِكَ مِثْلُ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسِ، يَمْحُو اللَّهُ بِهَا الْخَطَايَا ‏”‏‏.

Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: Ne dersiniz? Birinizin kapısının önünde bir ırmak aksa ve burada günde beş defa  yıkansa bu kimsede hiç kir kalır mı?

Sahabenin; “Hayır  hiç bir kir bırakmaz” diye cevap vermeleri üzerine Peygamberimiz şöyle devam ettiler;

İşte beş vakit namaz da böyledir. Allah, bu sebeple günahları temizler, yok eder. Buhârî, Sahih, Mevâkîtu’s-Salâti, 9/ 6. ( I, 134.)


Peygamberimiz şöyle buyurmuştur;

 إِنَّ أَوَّلَ مَا يُحَاسَبُ بِهِ الْعَبْدُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنْ عَمَلِهِ صَلاَتُهُ فَإِنْ صَلُحَتْ فَقَدْ أَفْلَحَ وَأَنْجَحَ وَإِنْ فَسَدَتْ فَقَدْ خَابَ وَخَسِرَ

Kulun kıyamet gününde, hesaba çekilirken ilk sorulacak ameli namazdır. Eğer namazı dürüst çıkarsa kurtulmuş ve kazanmıştır. Eğer namazı düzgün değilse kaybetmiştir. Tirmizî, Salât, 305

Hadisin diğer bir rivayeti şu şekildedir; Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği şey farz namazlardır. Eğer farz namazları eksiksiz olarak yerine getirmişse ne güzel. Aksi halde şöyle denilir: Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır? Eğer nafile namazları varsa, farzların eksiği bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır. Ebû Dâvûd, Salât, 145; Tirmizî, Salât, 188


قال رسولُ اللّهِ: إذَا رَكَعَ أحَدُكُمْ فَلْيَقُلْ ثَلاثَ مَرَّاتٍ: سُبْحَانَ رَبِّىَ الْعَظِيمِ، وَذلِكَ أدْنَاهُ، وَإذَا سَجَدَ فَلْيَقُلْ: سُبْحَانَ رَبِّىَ الْاَعْلَى ثلاَثاً، وَذلِكَ أدْنَاهُ.

İbnu Mes’ud (r.a) anlatıyor: “Resûlullah (a.s) buyurdular ki: “Sizden biri rükû edince üç kere “Sübhâne rabbiyel azîm (Büyük Rabbim (her çeşit kusurdan) münezzehdir” desin. Bu, en az miktardır. Secde yapınca da üç kere “Sübhâne Rabbiye’l a’lâ (Ulu Rabbim (her çeşit kusurdan) münezzehdir” desin. Bu da en az miktardır.” [Ebû Dâvud, Salât 154, (886); Tirmizî, Salât 194, (261).]


فُرِضَتْ عَلى النَّبىِّ  لَيْلَةً أُسْرِىَ بِهِ الصَّلاَةُ خَمْسِينَ، ثُمَّ نَقَصَتْ حَتَّى جُعِلَتْ خَمْساً، ثُمَّ نُوَدِى يَا مُحَمَّدٌ: إنَّهُ لاَ يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَىَّ، وَإنَّ لَكَ بِهذِهِ الخَمْسِ خَمْسِينَ.

Hz. Enes (r.a) anlatıyor:

Rasûlullah (a.s)’a Mi’râc’a çıktığı gece elli vakit namaz farz kılındı. Sonra bu azaltılarak beşe indirildi. Sonra da şöyle hitap edildi:

“Ey Muhammed! Artık, nezdimde (hüküm kesinleşmiştir), bu söz değiştirilmez. Bu beş vakit, (Rabbinin bir lütfu olarak on misliyle kabul edilerek) senin için elli vakit sayılacaktır.” [Buhârî, Bed’ül-Halk 6; Nesâî, Salât 1]


الصَّلاةُ عِمَادُ الدِّينِ

Efendimiz (a.s);Namaz dinin direğidir. buyurdu. (Beyhaki, Sünen)


ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة

Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.(Müslim, Îmân 134)


اِتَّقُوا اللَّهَ رَبَّـكُمْ وَصَلُّوا خَمْسَـكُمْ وَصُومُوا شَهْرَكُمْ وَأدُّوا زَكَاةَ أمْوَالِكُمْ وَأطِيعُوا ذَاأمْرِكُمْ تَدْخُلُوا جَنَّةَ رَبِّـكُمْ

Rabbinize karşı gelmekten sakının, beş vakit namazınızı kılın, Ramazan orucunuzu tutun, mallarınızın zekatını verin, yöneticilerinize itaat edin. (Böylelikle) Rabbinizin cennetine girersiniz. Tirmizî, Cum’a, 80.


 كان اصحاب محمد صلي الله عليه و سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركه كفر غير الصلاة “

Rasûlullâh sav.’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi. Tirmizî, İman 9


فَقَالَ عُبَادَةُ بْنُ الصَّامِتِ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏”‏ خَمْسُ صَلَوَاتٍ افْتَرَضَهُنَّ اللَّهُ تَعَالَى مَنْ أَحْسَنَ وُضُوءَهُنَّ وَصَلاَّهُنَّ لِوَقْتِهِنَّ وَأَتَمَّ رُكُوعَهُنَّ وَخُشُوعَهُنَّ كَانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ عَهْدٌ أَنْ يَغْفِرَ لَهُ وَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَلَيْسَ لَهُ عَلَى اللَّهِ عَهْدٌ إِنْ شَاءَ غَفَرَ لَهُ وَإِنْ شَاءَ عَذَّبَهُ ‏”‏ ‏.‏

“Allah, beş vakit namazı (kullarına) farz kılmıştır. Kim abdesti güzelce alır, beş vakit namazı vaktinde kılar, rükûunu, ve huşûunu tam yaparsa bu kimseye Allah’ın onu bağışlayacağı (ve cennete koyacağına) dair ahdi (sözü) vardır. Böyle yapmayan kimseye ise Allah’ın bir sözü yoktur. Dilerse onu bağışlar, dilerse ona azap eder.” Ebû Dâvûd, Sünen, Salat, 2/9. (I, 295-296.)


Namaz ile ilgili kısa hadisler


Namaz dinin ana direğidir. Camiu`s-Sagir 597


Namaz mü’minin nurudur. (namaz kılmayan bir mü’min nur­suzdur.) Camiu`s-Sagir 595


En efdal namaz, kunutu (ayakta durması) uzun olandır. Cabir ra. Kütübü sitte hadis no: 2621


Resulullah (sav)`ı herhangi bir şey üzecek olursa namaz kılardı. Huzeyfe ra. Kütübü sitte hadis no: 2325


Peygamber (sav) buyurdular ki:

Namaz, İslamiyette temeli atılmış her ibadetten üstündür. Öyleyse namaz kılmaya gücü yeten kimse çok çok kılmaya mecburdur. Camiu`s-Sagir 596


Sevgili peygamberimiz, namazda esnemeyi kerih görürlerdi. Camiu`s-Sagir 586


Sevgili peygamberimiz, gece namazı kılmaktan çok hoşlanırlardı. Camiu`s-Sagir 585


Sevgili peygamberimiz, akşam namazının son sünnetinden o kadar hoşlanırdı ki, ne yemek ve ne de arzu ettiği herhangi birşey, onu kılmaktan alakoyamazdı. Camiu`s-Sagir 584


Sevgili Peygamberimiz, cemaatin en çok namaz kılanı ve Allah’ı en çok zikredeni idi. Camiu`s-Sagir 583


Sevgili peygamberimiz, farz namazını kıldığı yerde sünnet namazını da kılmazdı. (ancak yer değiştirerek kılardı) Camiu`s-Sagir 1.cilt -582


Ebû Hüreyre’nin (radıyallahü anh) bildirdiği hadîs-i şerifte Resûlüllah eshab-ı kirama hitaben:

Sizden birinizin evinin önünde bir nehir ol­sa ve günde beş defa o kimse o nehirde yıkansa, bedeninde kir kalır mı?Camiu`s-Sagir 581


Kim Fatiha`yı okumadan bir rek`at namaz kılarsa, imamın arkasında bulunmadığı takdirde, namaz kılmış sayılmaz. Cabir ra. Kütübü sitte hadis no: 2535


Dinin başı İslam (Kelime-i şehadet getirerek Allah’a teslim olmak), direği ise namazdır. Tirmizî, Îmân, 8; İbn Hanbel, V, 231


Peygamber (sav) buyurdular ki:

Rükûları, secdeleri, abdestleri ve vakitlerine riayet ederek beş vakit namazı kılmaya devam eden ve bu beş vakit namazın Allah katından gelen bir emr-i hak olduğunu kabul eden kimse cennete girer. İbn Hanbe l, IV, 266


Resulullah (sav) buyurdular ki:Zekerine değen abdest almadıkça namaz kılmasın.Büsre Bintü Safvan Kütübü sitte hadis no: 3672


Resulullah (sav) buyurdular ki:

Horoza sövmeyin! Zira o, namaz için uyandırıyor.Zeyd İbnu Halid ra. Kütübü sitte hadis no: 5357


Resulullah (sav), bizim (kadınların) çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı.” Hz.Aişe Kütübü sitte hadis no:2674


Namaz için ezanı ancak abdestli olan okusun. Ebu Hüreyre ra. Kütübü sitte hadis no: 2473


Resulullah (sav) bağ ve bahçelerde namaz kılmayı da müstehab (sevimli ve hoş) addederdi. Mu`az İbnu Cebel ra. Kütübü sitte hadis no: 2707


Mescidi Haramda kılman namaz, (başka camilerde kılınan ) yüz bin namazdan, Benim mescidimde kılman namaz, bin namazdan, Beyti Makdiste kılınan namaz ise, (başka yerde kılınan) beş yüz na­mazdan daha faziletlidir. Camiu`s-Sagir 588


Cemaatle kılman namaz, tek basma kılman namazdan yirmi beş derece daha efdaldir. (sizden biriniz ) çöl ortasında cemaat­le namaz kılıp, rüku ve secdelerini tam olarak yaparsa, elli vakit na­maz sevabına nail olur. Camiu`s-Sagir 594


Peygamber (sav) buyurdular ki:

Secdeye kapanırken burnunu da secdeye koy ki, vücudunla bir­likte secde etsin. Camiu`s-Sagir 593


Küba mescidinde kılınan bir namazın sevabı, umre sevabı ka­dardır. Camiu`s-Sagir 592


Namazı vaktinden çıkarmamaya idareniz altında bulunan hizmetçilerinize hakaret etmemeye dikkat ediniz. Camiu`s-Sagir 591


Resulullah (sav) buyurdular ki:Şu mescidimdeki namaz efdaldir,”-Bir başka rivayette- “Bu mescidimdeki bir namaz, Mescid-i Haram hariç bütün mescidlerde kılınan bin namazdan daha hayırlıdır.Ebu Hüreyre ra. Kütübü sitte hadis no: 2584


Peygamber (sav) buyurdular ki:

Şüphesiz şeytan, namazda bulunan herhangi birinizin kalbine girerek namazınızı unutturmağa çalışır. Hatta o kadar ki, kişiyi kaç rekat namaz kaldığını ( iki mi, dört mü ) bilemeyecek bir duruma ge­tirir. Böylesine bir durumla karşılaşan kişi (az olan iki rekatı kabül eder. Namazını tamamladıktan sonra) selam vermeden sehiv secdesini yapsın. Camiu`s-Sagir 1.cilt -242


Bir rivayette şöyle gelmiştir:Beytullah`a girdiği zaman soluna gelen iki direk arasında iki rek`at namaz kıldı. Sonra çıktı ve Kabe`nin önünde iki rek`at namaz kıldı. İbnu Ömer ra. Kütübü sitte hadis no: 1402


Resulullah (sav) buyurdular ki:Koyun ağıllarında namaz kılın. Zira koyunlar mübarek (hayvanlar)dır. Deve damlarında namaz kılmayın. Zira onlar şeytanlardandır.Bera ra. Kütübü sitte hadis no: 2696


Resulullah (sav) bayram günü çıkıp iki rekat namaz kıldırdı. Ne bunlardan önce ne de bunlardan sonra başka namaz kıldırmadı. İbnu Abbas ra. Kütübü sitte hadis no: 3034


Size Resulullah (sav)`ın namazıyla namaz kıldırayım mı?” dedi ve namaz kıldı. Bu namazda ellerini bir kere iftitah tekbiri sırasında kaldırdı, başka kaldırmadı. Alkame ra. Kütübü sitte hadis no: 2490


Nesai`de şöyle denmiştir:Kabe`ye girdi ve her tarafında tesbihde bulundu. namaz kılmadan çıktı. Makam`ın gerisinde iki rek`at namaz kıldı.İbnu Ömer ra. Kütübü sitte hadis no: 1407


Namazın önemi ile ilgili hadisler

Resulullah (sa)`ın son sözü:

“namaz! namaz! Sağ ellerinizin sahip olduğu (köleler) hakkında Allah`tan korkun!” olmuştu. Ali İbnu Ebi Talib ra. Kütübü sitte hadis no: 5987


Sevgili peygamberimiz, Ensar ve Muhacirlerin, namazda zam­mı sureleri ezberlesinler diye, onların namazı kendisinin arsasında kılmalarını severdi. Camiu`s-Sagir 1.cilt -237


Sevgili peygamberimiz, yolculukta öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı bir arada kılardı.Camiu`s-Sagir 1.cilt -236


Resulullah (s.a.v.) buyuruyor ki;Farz namazlar cami de, sünnetler ise, (camiden geldikten son­ra ) evde kılınır.Camiu`s-Sagir 1.cilt -234


Resulullah (sav) buyurdular ki:

Namaz için ikamet okununca farzdan başka namaz yoktur (kılınmaz).” Ebu Hüreyre ra. Kütübü sitte hadis no: 2844


Kurban bayramında kılınan namaz iki rek`attir. Fıtır (Ramazan) bayramında kılınan namaz iki rek`attir, sefer namazı iki rek`attir, cum`a namazı da iki rek`attir. Bunlar Resulullah (sav)`ın lisanı üzere, tamamdır, kısaltma yoktur. Hz.Ömer ra. Kütübü sitte hadis no:2334


Şüphesiz namazını vaktin sonunda kılmağa alışan bir kimsenin, vaktin evvelinde kılmadan geçirmiş olduğu namazların değeri, aile ve bütün servetinden daha üstündür. Camiu`s-Sagir 1.cilt -241


Kişinin bineğinin ön kısmına binmek, yatak odasında oturmak ve kendi evinde imamlık yapmak hakkıdır. Camiu`s-Sagir 1.cilt -240


Şüphesiz Hz. Allah, misafirlerden oruç tutma ve namazları dört rekat kılma zorluğunu kaldırmıştır. Camiu`s-Sagir 1.cilt -239


Ebu Davud`da gelen bir rivayette şöyle denmiştir:

“Resulullah (sav) Bana : “Haydi git ve Medine`de ilan et ki: “Sadece Fatiha süresi de olsa, Kur`an`dan bir parça okumadıkça kıldığınız namaz namaz değildir” dedi ve başka bir şey ilave etmedi.” Kütübü sitte hadis no: 2532


Resulullah (sav) bir kabrin üzerinde namaz kıldı. Enes ra. Kütübü sitte hadis no: 3079


Resulullah (sav) Maiz İbnu Malik`in cenazesine namaz kılmadı. Ancak ona namaz kılınmasını yasaklamadı da. Ebu Berze el-Eslemi ra. Kütübü sitte hadis no: 3083


Resulullah (sav)`a kendisini öldüren bir adam getirilmişti. Üzerine namaz kılmadı. Cabir İbnu Semüre ra. Kütübü sitte hadis no: 3085


Peygamber (sav) buyurdular ki:

Ölü üzerine namaz kıldınız mı ona İhlasla dua edin.Ebu Hüreyre ra. Kütübü sitte hadis no: 3064


Resulullah (sav) ben hayızlı halde tam hizasında dururken, namaz kılardı. Secde ettiği vakit bazan elbisesi bana değerdi. Humra üzerinde namaz kılardı. Meymune Kütübü sitte hadis no: 2694



Namaz ile ilgili hadisler konumuzdan sonra sitemizde bulunan diğer NAMAZ konusundaki bilgilere aşağıdaki linklerden kolayca ulaşabilirsiniz…. Semih YAŞAR

Namaz ile ilgili ayetler

Teravih Namazı nasıl kılınır

Namaz sonrası tesbihat

Vitir Namazı nasıl kılınır

Namaz vakitleri

Cenaze namazı nasıl kılınır


0
be_endim
Beğendim
0
mutluyum
Mutluyum
1
d_n_yorum
Düşünüyorum
0
_a_rd_m
Şaşırdım
1
sinir_oldum
Sinir oldum
Namaz ile ilgili hadisler
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Dostkelimeler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Sosyal Medyada Takip Edebilirsiniz...