Dupnisa mağarasına yolculuğumuz

featured

İstanbul’da doğmuş büyümüş bir Kırklareli’li olarak ömrümde hiç gidemediğim ve içimde ukde kalmış iğneada’ya bu sene gitmek nasip oldu. Bu yolculuğumda uğradığım en güzel mekanlardan biridir dupnisa
mağarası..

Allah cc. hazretlerinin yarattığı güzelliklere şahit olmak amacıyla çıktığımız yolda öncelikle ilk durağım selimpaşa idi, biraz dinlendikten sonra otobana bağlanarak Lüleburgaz’dan çıkış yaparak Pınarhisar yoluna giriş yaptık.

Dupnisa magarasi yol haritasi

Yol boyunca Rabbimizin yarattığı birçok güzellikleri seyrediyor, hayret
ediyorduk. Daha önceleri de geçtiğim halde her geçtiğimde farklı meyve
ağaçları ve bitkilerle kendisine şükrettiğimiz rabbimizin izniyle
ikinci durağım olan çocuk yaşlarda gittiğim Kaynarca beldesine uğradık.
Yerin altından yerin üstüne çıktığına şahit olduğumuz kaynaksuyunun
Rabbimizin bize bir ikramı olarak tadına baktık, susuzluğumuzu giderene
kadar içtik.

Bir sonraki durağım olan Dupnisa Mağarasına varmak için Kırklareli
yolunu takip ederek Üsküp’e oradan Çukurpınar ve Sapdere’den geçtik. Bu köy yollarında bazen taşlık arazilerden bazen ucu bucağı görünmeyen ormanlardan geçtik. Yollar kıvrıla kıvrıla aşağı iniyor, kıvrıla kıvrıla yokuş çıkıyordu, Rabbimizin yarattığı Istıranca dağlarının muhteşem ormanlarını seyrediyor, kuş seslerini dinliyorduk, neredeyse her km başında yapılmış çeşmeler mevcuttu.

Sapdere’nin girişinde Dupnisa tabelasını takip edip ırmak üzerine koydukları kalas parçaları ile yapılmış oturma yerlerinde ayaklarımızı sapdere’nin soğuk sularına sokarak içtiğimiz çayın tadı bambaşkaydı. Çocuklarımla derenin soğuk sularında ellerimizle balık yakalamaya çalışmak çok güzeldi.

Burada verdiğimiz moladan sonra artık Rabbimizin yarattığı Özellikle sarkıt, dikit, sütun ile oluşturduğu duvar damlataşları görülmeye değerdir. Üç katlı Mağaradaki damlataşları ve en alt katında yeraltından gelen ırmak akıntısı ve girişindeki devasa büyüklükteki kaya parçası, girişte dondurucu soğuk ve merdivenlerle çıkılan üstkatı yaklaşık 70 metre yüksekliğe çıkılan muhteşem manzaralarıyla rabbini tesbih ediyor. Bu nadide güzelliği görmek isteyenlar bu mağarayı mutlaka gezmelerini tavsiye ediyoruz.

Dupnisa Mağarası hakkında daha fazla bilgi için tıklayabilirsiniz…

Bu muhteşem güzelliği sizinle paylaşmak güzeldi. işinmize yarayacak bilgileri sıralamak istiyorum….

Dupnisa Mağarasına Nasıl Gidilir? Dupnisa mağarası yol haritası? Dupnisa mağarasına yolculuğumuz

Bu konuda 2 yol mevcut;

Birincisi yukarıdaki harita da verdiğim güzergah; Trakya otobanından Lüleburgaz’dan çıkınca hemen Pınarhisar yoluna giriyorsunuz, Pınarhisar’a birkaç km kalınca sol tarafa doğru Kaynarca yoluna sapıyor, Kaynarca  içinden geçince rampa çıkarken sola Kırklareli yoluna dönüş yapıyorsunuz. Sağ tarafta Üsküp tabelasını görünce bu girişten sapıyor, ve Üsküp içinden geçerek Dupnisa Mağarası tabelasını takip ederek devam ediyoruz. İlerde Çukurpınar ve sapdere tabelalarını takip edip, Sapderenin girişinde hemen sağa dönüyoruz ve Dupnisa Mağarası tabelasını takip ediyoruz. Bu yol sizi Mağaranın bulunduğu alana kadar götürecektir.

Dupnisa magarasi yol haritasi 2

İkincisi hemen yan tarafta verdiğim haritada gördüğünüz üzere Trakya otobanından Saray’dan çıkınca hemen Ahmetbey yoluna giriyorsunuz, buradan birçok köyü geçerek Demirköy’e geliyorsunuz, Demirköy’e sapmadan veya Demirköy içinde Dupnisa Mağarası tabelasını takip ediyoruz, Balaban’dan Sapdere’ye,  Sapdere’deki Dupnisa Mağarası tabelasını takip ediyoruz. Bu yol sizi Mağaranın bulunduğu alana kadar götürecektir.

Dupnisa Mağarasının Ziyaret Saatleri, Dupnisa mağarası ne zaman açık 2017

Dupnisa Mağarasının Ziyaret saatleri; sabah 8:00 ve akşam da 17:00 arasıdır.

Dupnisa mağarası giriş ücreti 2017

Dupnisa Mağarası giriş ücretleri; öğrenci ve askerler için 3 TL, siviller 8 TL’dir. Bu fiyat ağustos 2017’ de geçerliydi.

Dupnisa Mağarasının Özellikleri ve Dupnisa mağarası hakkında bilgi

– Trakya’nın turizme açılmış tek mağarasıdır.

– Dupnisa Mağarası Kırklareli ilinin Demirköy ilçesinin Sarpdere Köyü sınırları içerisinde, köyün 5 – 6 km güneybatısında yer almaktadır.

– Mağara iki kata ve üç girişe sahip bir yeraltı sistemidir.

– Bu mağara, 33 bin değişik türdeki yarasaya yuvalık yapmaktadır.  Bu hususta, mağaranın eko sisteme olan katkısı oldukça büyüktür.

– İlk açıldığı 2003 senesinde mağarayı yaklaşık 120 bin kişiyi ziyaret etti. Bu tarihten sonra ise ziyaret sayısı gittikçe arttı. Son yıllarda mağaraya olan büyük ilgi var.

– Bu mağaranın uzunluğu tam 3000 metre ve ilk 1000 metresi de suyla doludur.

– Türkiye-Bulgaristan sınırını çizen Rezve deresinin kaynağı da buradan doğuyor.

– Mağarada bulunan ilk kapının ismi “Dupnisa Dolin” İkinci kapı ise; kuru mağara ve üçüncüsü
de kız mağarası adını almakta. Bu giriş kapılarından en derini Dupnisa Dolin (400 metreden fazla)’ dir.

– Toplam uzunluğu 2720 metre olan sistemin üst katını, Kuru ve Kız mağaraları oluşturmaktadır. Gelişimini tamamlamış bu mağaralardan 50-60 metre aşağıda Sulu Mağara yer alır. İçinden devamlı akışı olan bir yer altı nehri akan ve deniz yüzeyinden 345 metre yukarıda giriş ağzı bulunan bu mağaranın toplam uzunluğu 1977 metredir. Son noktası ise, girişten 61 metre daha yukarıda yer alır.

– Üstte yer alan kuru mağara, damlataş birikimi yönünden son derece zengindir. Özellikle sarkıt, dikit, sütun ve duvar damlataşları büyük boyutlara ulaşmıştır.

Kırklareli Dupnisa mağarası arası kaç km’dir

Mağara, Kırklareli’ye 58 kilometre uzaklıktadır.

İstanbul Dupnisa mağarası arası kaç km’dir

İstanbul’a 230 kilometre uzaklıktadır.

Dupnisa mağarasının girişi

Dupnisa magarasinin girisi

Dupnisa mağarasının girişi mağara içerden çekim

Dupnisa magarasinin girisi. icerden cekim

Dupnisa mağarası yarasalar

Dupnisa magarasi yarasalar

Dupnisa mağarasından birkaç resim

Dupnisa magarasina yolculugumuz Dupnisa magarasinin girisi. icerden cekim 1 Dupnisa magarasinin girisi. icerden cekim1 Dupnisa magarasinin girisi. icerden cekim2

Dupnisa mağarasına yolculuğumuz bu şekilde son buldu. Allah herkese görmeyi nasip etsin…

mutluyum
Beğendim
Dupnisa mağarasına yolculuğumuz

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Dostkelimeler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Sosyal Medyada Takip Edebilirsiniz...